>>een goed gesprek

een goed gesprek

23-03-2018

Misschien niet zo prettig om te constateren dat we niet (goed) luisteren. Verklaarbaar is het wel. De eerste reden is dat we liever praten. Wie praat heeft de controle over het gesprek (en je hoeft niet te luisteren naar iets dat je niet interesseert). De tweede reden is dat we snel afgeleid zijn. Het kost nu eenmaal veel energie om je aandacht erbij te houden. Het goede nieuws: een goed gesprek kun je leren.

“Een Goed Gesprek is een training in empatisch luisteren. Je maakt verbinding met de ander door je te verplaatsen in zijn of haar belevingswereld”

In de training wordt geoefend aan de hand van (eigen) casuïstiek. Het oefenen gebeurt aan de hand van de vier manieren van luisteren van Otto Scharmer, bekend geworden met zijn Theorie U. Deze methodiek maakt het mogelijk dat eenieder zijn verhaal kan vertellen tot er niets meer te vertellen valt.

Na een Goed Gesprek voel jij je gehoord en ben je een ervaring rijker. Je gaat naar huis met een dosis kennis en een set gereedschappen die je nog vaak van pas zullen komen.

Nu op Twitter

Onze eerst volgende training is op woensdag 24 april in Amersfoort . Met maximaal 12 deelnemers leer jij hoe je daa… twitter.com/i/web/status/1…

Training EEN GOED GESPREK is geweest; interactief, leerzaam, verrassend, productief. Eerste deel van ons pakket! "K… twitter.com/i/web/status/1…