Lees verder een goed gesprek
23 maart 2018
training: Een goed gesprek Wij vinden dat het de hoogste tijd is voor een goed gesprek. Een goed gesprek leer je zo! Ben jij ook toe aan een goed gesprek? Kom dan naar onze training. 11 en 25 mei, 1 en 8 juni. Wij spreken je graag! Wil & Josee
Lees verderLees verder effectieve communicatie
29 november 2016
Wederom een succesvolle 4 daagse- training mogen geven In Woerden. Effectief communiceren met elkaar; Hoe doe je dat: Hoe breng ik nou mijn boodschap goed en helder over? Hoe kom IK over. En hoe heb ik INVLOED op die ander? Allemaal vragen waar de groep actief mee aan de slag is gegaan. Door middel van verschillende oefeningen, ruimtelijke opstellingen, en door inzicht en handvatten te geven in de Roos van Leary kwam het team tot inzicht. Effectieve communicatie en daarmee een effectieve samenwerking is er zeker tot stand gekomen. Kwetsbaar, krachtig en openheid; daardoor is er een mooi resultaat in de samenwerking ontstaan met elkaar.
Lees verderLees verder dagbesteding in de woonsituatie
7 december 2015
Dagbesteding in de woonsituatie. Wat betekent dat voor de cliënt met een beperking? Wat als uzelf een bepaalde leeftijd bereikt en niet meer naar uw werk kan om verschillende redenen. Wat zou u dan graag willen. Wat is uw wens hierin? Binnen deze training krijgen medewerkers handvatten om dagbesteding daadwerkelijk in de woonsituatie te realiseren. Middels de ervaringsordening-principe en via het aanreiken van een handelplan en doelgericht werken met thema's kunnen de medewerkers direct aan de slag. Een zinvolle training die direct toepasbaar is.
Lees verderLees verder training dagbesteding in woonsituatie
7 december 2015
Zeer geslaagde drie daagse training gegeven. Mooi resultaat, goede inzet van de groep en ieder erg enthousiast om de theorie, tips en gegeven handvatten direct in de praktijk uit te voeren. De wijze van communiceren; Hoe doe ik dat eigenlijk en hoe kom ik over bij de cliënt, of mijn collega's , was een I-opener voor de medewerkers. Mooie bewustwording.
Lees verderLees verder training: communiceren met bijzondere doelgroepen
27 november 2015
Training: communiceren met bijzondere doelgroepen. Wat betekent dat? Deze vraag wordt veel gesteld als men te maken heeft/krijgt met bijvoorbeeld mensen met een verstandelijke beperking, autisme, angst-en stemmingstoornissen of depressie. Dat alles in combinatie met de niveau bepaling zorgt ervoor dat communiceren voor o.a. de professional lastig en moeilijk is. Binnen deze training krijgen de deelnemers handvatten om op een juiste manier te communiceren met de bijzondere doelgroep.
Lees verderLees verder beroepsgeheim en Vertrouwen
22 september 2015
Wat betekent vertrouwen voor jou? En wat betekent voor jou beroepsgeheim? En hoe staan deze twee begrippen in verbinding met elkaar? in Nijmegen ging de groep hiermee aan de slag. Mooie discussies en bewustwording.
Lees verderLees verder Stimuleren Zelfredzaamheid clienten
1 september 2015
Stimuleren Zelfredzaamheid; Hoe kun je een kleine stap zetten naar een grotere zelfredzaamheid van de cliënt met een beperking? Dat was het onderwerp van vandaag. Mooie bewustwording kwam tot stand bij de medewerkers.
Lees verder
Lees verder Training/intervisie Belevingsgerichte Zorg
27 augustus 2015
Gisteren een succesvolle training/intervisie gegeven in de belevingsgerichte zorg en medewerkers weer verder geholpen door middel van de Roos van Leary. Uw bedrijf ook een training nodig? Benader WilTrainingen en vraag om meer informatie
Lees verder
Lees verder WilTrainingen is online
8 juli 2015
WilTrainingen is een jong en dynamisch trainingsbureau uit Huizen. Er wordt gewerkt vanuit de visie dat communicatie grensverleggend en winstgevend is om in evenwicht te komen en te blijven. Door anders te durven kijken en het vinden van een goede balans helpt medewerkers en teams om te komen waar ze graag willen zijn.
Lees verder